موقع الأستاذ اشرف عشوش خبير الرياضيات
مرحبا بكم زائري موقعنا نريد ونرجو اسهاماتكم
اي طلبات او تعديلات ترونها اتصل برقم 01066906877
موقع الأستاذ اشرف عشوش خبير الرياضيات
مرحبا بكم زائري موقعنا نريد ونرجو اسهاماتكم
اي طلبات او تعديلات ترونها اتصل برقم 01066906877
موقع الأستاذ اشرف عشوش خبير الرياضيات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

موقع الأستاذ اشرف عشوش خبير الرياضيات

ثلاثون عاما من العطاء (منتدي تعليمي-ثقافي -اجتماعي -اسلامي-خدمي)
 
الرئيسيةالاستاذ اشرف عشأحدث الصورالتسجيلدخول
بحـث
 
 

نتائج البحث
 

 


Rechercher بحث متقدم
بحـث
 
 

نتائج البحث
 

 


Rechercher بحث متقدم
سحابة الكلمات الدلالية
الله المدرسة الوحدة القبر 4 نعيم المعلمون وكيل اسئلة سجلات بيان تعلم الثانية 66 كشوف برنامج المهني استمارة التحركات النشاط العمرة مدير اولا حديث للسلوك الملاحظة
سحابة الكلمات الدلالية
حديث نعيم 4 الثانية للسلوك المدرسة الله الوحدة كشوف التحركات بيان استمارة اولا النشاط الملاحظة 66 سجلات القبر العمرة برنامج المعلمون المهني مدير وكيل اسئلة تعلم
المواضيع الأخيرة
» توقعات الابراج لعام 2014 لبرج القوس
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeأمس في 11:57 am من طرف salah sharaf

» برنامج لطباعة بيان الحالة وبسرعة
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالأحد 17 يوليو 2022, 9:20 pm من طرف Admin

» إذا كانت لديك مشكلة في استكمال عمليات نقل الطلاب بين المدارس على سبيل المثال ، مشكلة الرسالة هي أن الهاتف غير صحيح ، على الرغم من أنه صحيح يمكنك استخدام متصفح البرنامج المنجز وهو الزر الأحمر في الصورة. وهو متاح حتى بدون تفعيل لإنجاز هذه المهمة
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالأحد 17 يوليو 2022, 9:03 pm من طرف Admin

» خطبة مكتوبة عن الموت مؤثرة
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالإثنين 27 يونيو 2022, 8:20 am من طرف Admin

» جميع اللجان المدرسية وتكليفاتها لمديري المدارس
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالجمعة 15 أكتوبر 2021, 10:16 pm من طرف صباح نبوى

» شيت حضور العاملين بالمدرسة شرح ورابط
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالسبت 27 مارس 2021, 2:30 pm من طرف Admin

» حل مشكلة الطباعة من موقع وزارة التربية والتعليم
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالسبت 27 يونيو 2020, 8:34 pm من طرف Admin

» برنامج تكليفات مدير المدرسة
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالإثنين 22 يونيو 2020, 8:47 pm من طرف Admin

» برنامج المتابعة الشهرية لمدير المدرسة
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالإثنين 22 يونيو 2020, 8:22 pm من طرف Admin

المواضيع الأخيرة
» توقعات الابراج لعام 2014 لبرج القوس
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeأمس في 11:57 am من طرف salah sharaf

» برنامج لطباعة بيان الحالة وبسرعة
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالأحد 17 يوليو 2022, 9:20 pm من طرف Admin

» إذا كانت لديك مشكلة في استكمال عمليات نقل الطلاب بين المدارس على سبيل المثال ، مشكلة الرسالة هي أن الهاتف غير صحيح ، على الرغم من أنه صحيح يمكنك استخدام متصفح البرنامج المنجز وهو الزر الأحمر في الصورة. وهو متاح حتى بدون تفعيل لإنجاز هذه المهمة
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالأحد 17 يوليو 2022, 9:03 pm من طرف Admin

» خطبة مكتوبة عن الموت مؤثرة
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالإثنين 27 يونيو 2022, 8:20 am من طرف Admin

» جميع اللجان المدرسية وتكليفاتها لمديري المدارس
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالجمعة 15 أكتوبر 2021, 10:16 pm من طرف صباح نبوى

» شيت حضور العاملين بالمدرسة شرح ورابط
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالسبت 27 مارس 2021, 2:30 pm من طرف Admin

» حل مشكلة الطباعة من موقع وزارة التربية والتعليم
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالسبت 27 يونيو 2020, 8:34 pm من طرف Admin

» برنامج تكليفات مدير المدرسة
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالإثنين 22 يونيو 2020, 8:47 pm من طرف Admin

» برنامج المتابعة الشهرية لمدير المدرسة
الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالإثنين 22 يونيو 2020, 8:22 pm من طرف Admin

مارس 2024
الأحدالإثنينالثلاثاءالأربعاءالخميسالجمعةالسبت
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
اليوميةاليومية
مارس 2024
الأحدالإثنينالثلاثاءالأربعاءالخميسالجمعةالسبت
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
اليوميةاليومية
التبادل الاعلاني

انشاء منتدى مجاني



التبادل الاعلاني

انشاء منتدى مجاني




 

 مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2

اذهب الى الأسفل 
2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
monamostafa
مشرف
monamostafa


عدد المساهمات : 351
نقاط : 965
السٌّمة : 4
تاريخ التسجيل : 21/04/2013

الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Empty
مُساهمةموضوع: مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2   الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالخميس 16 مايو 2013, 4:54 pm


Vocabulary

Meaning Word Meaning Word
بمفرده alone صحراء desert
آثار أقدام footprints اكتشاف discovery
عالى loud شجرة النخيل palm tree
كثيف thick نوع من أنواع النخيل argun palm
تماما completely لوحة توضيحية wall chart
مخيف/خائف fearful غابة كثيفة jungle
بوذى/بوذية Buddhist/Buddhism مقبرة tomb
بضائع goods ارجوانى purple
موقع location تاجر trader
ميدان square كنز treasure
زراعة agriculture ثلث one third
مبتل wet مسافر/رحالة traveller
مرور traffic شائع common
واردات/صادرات imports/exports مصور photographer
مسلم Muslim بمحاذاة/على طول along
منطقة/مساحة area عاصمة capital
معبد temple شلال waterfall
قرى صيد fishing villages حريص careful
رطب humid/damp بصعوبة/قليل جدا hardly
ملئ بالأمل hopeful سكان population
Verbs

Past participle Past Meaning Present
traded traded يتاجر trade
brought brought يحضر bring
worried worried يقلق worry
exported exported يصدر export
imported imported يستورد import
located located يقع/يحدد موقع locate
got dark got dark يظلم get dark
surprised surprised يفاجئ surprise
missed missed لم يلحق ب/يفقد miss
reported reported يبلغ عن report
set off set off يبدأ رحلة set off
shined shined يسطع / يلمع shine
Language Notes
1- hard/hardly
• صعب – بجد hard (adj.) • قليل جدا – بصعوبة hardly
• It’s a …….. work.
• He works ……….. to pass his exams.
• There is ………. any water in the glass.
-27-
• Raise your voice. I can ………. hear you.
2- Forest – jungle
• غابة forest – أدغال /أحراش • (غابات كثيفة) jungle
3- (discovery – invention)
• اكتشاف (الكشف عن شيء كان موجود من قبل) discovery
• اختراع (شيء لم يكن موجودا مثل الكومبيوتر) invention
4- (over – above – on)
• فوق (عموديا دون ملامسة) over
• He held the umbrella over his head.
• فوق مستوى سطح البحر above (above sea level)
• على (مع وجود تلامس مع الشئ ) on
On the table – wall – floor
5- (under – below)
• تحت (مسافة قريبة) under (under the table)
• تحت (مسافة بعيدة – مستوى البحر) below (below sea level)
6- (cold – cool)
بارد باعتدال cool – بارد cold
Grammar
ليس فقط ... ولكن أيضا ... 1- not only … but … also
الحالة الاولى: يكون هناك فاعل واحد للجملة.
ا- إذا كان الفعل مساعد تتركب الجملة كالتالى:
Subject 1 + auxiliary verb + not only … but + subject 1 + auxiliary verb + also ..
• Abd El Wahab was a singer. He was a composer.
………………………………………………………………………………………………
2- إذا لم يكن بالجملة فعل مساعد (زمن المضارع البسيط والماضى البسيط) تتركب الجملة كالتالى:
Subject 1 + (do – does – did) not only + infinitive … but + subject 1 + also + verb …
• Ali wrote a letter. He posted it.
...................................................................................................................................................
• Ramy plays tennis. He writes poetry.
………………………………………………………………………………………………...
• They export crops. They import cars.
………………………………………………………………………………………………..
3- إذا كان بالجملة فعل مساعد وفعل رئيسى (كما فى الأزمنة المستمرة والتامة) والمستقبل تتركب الجملة كالتالى:
Subject 1 + auxiliary verb + not only + main verb … but + subject 1 + auxiliary verb + also + main verb
• Hoda will do the housework. She will study.
………………………………………………………………………………………………..
• Radaw has eaten fruit. She has drunk juice.
………………………………………………………………………………………………….
الحالة الثانية: إذا كان بالجملة فاعلان
Not only + subject 1 …, but also + subject 2 + verb
• Mona is a student. Samira is a student.
………………………………………………………………………………………………..
• He is a doctor. I am a doctor.
………………………………………………………………………………………………..
لاحظ الفعل فى هذه الحالة يتبع الفاعل الثانى.
2- verb + (to infinitive) or verb + (v – ing)
أولا: أفعال تأخذ بعدها to + infinitive
-28-
want – ask – invite – help – would like – would prefer – decide – used to – would rather

ثانيا: أفعال تأخذ بعدها (v – ing)
enjoy – avoid – imagine – fancy – like – love – prefer – regret – go – suggest – mind – look forward to – aspire to – be used to

ملحوظة: الصفات التى ياتى بعدها حرف جر نضع بعدها v- ing
interested in – good at – bad at – worried about – excited about – fond of
language Functions
التعبير عن المشاعر Expressing feelings

القلق worry الأمل hope الدهشة surprise الخوف Fear
1- I m rather worried about …
2- I m a bit concerned about …
اننى قلق بشدة على ...
1- I hope you get well soon.
أتمنى لك الشفاء العاجل.
2- I hope you find …
3- I hope you will be better soon.
أتمنى أن تشفى قريبا.
4- I hope you … 1- Good heavens!
يا الهى
2- What a (lovely) surprise!
يالها من مفاجئة 1- I m afraid of
2- I m terrified of
3- I m frightened of
اننى خائف من

________________________________________

1) Choose the correct answer:
1- I (bought – brought – sold – saw) the pictures I had taken at the party to show them to you.
2- She has (hard – hardly – quietly – recently) eaten anything all day.
3- The rising (agriculture – irrigation – population – education) doesn’t – help the government make life better.
4- Be (quite – quit – quiet – quietly), please. The baby is asleep.
5- What (amount – number – size – areas) shoes, sir? – 43.
6- He’s looking forward (to hear – to hearing – hear – hearing) from you.
7- Lamia didn’t only (brushed – brushes – brushing – brush) her teeth, but she also washed her dress.
8- (As soon as – During – By the time – While) cycling, he ran into a lorry.
9- The area of this city is one thousand (cubic – square – long – far) kilometers.
10- Dalia used (write – writing – to write – to writing) with a pencil when she was young.
11- I'm (hopeless – hopeful – fearful – worried) about him. He is going to be all right.
12- She said she (will – has – had – would) come to the party the next day.
13- (History – Maths – Geography – Science) deals with the earth, continents and countries.
14- The Red Sea is (on – to – in – at) the east of Egypt.
-29-
15- The country has a/an (location – production – area – population) of two million people.
16- He won’t only travel abroad, but he will (too – to – also – two) get married.
17- He is used to (do – doing – did – to doing) his homework in the evening.

2) Re-write the following sentences using the words(s) in brackets to give the same meaning:
1- First, he exercised, then he had a shower. (As soon as)
2- Sahar bought meat and cooked it. (not only)
3- I want very much to start my new project. (look forward to)
4- She was in the habit of wasting money but now she isn’t. (used to)
5- He travelled to Luxor and made a tour there. (not only)
6- I hope I will buy a new computer. (look forward to)
7- What a pity! I couldn’t go to the party. (wanted)
8- She almost never goes to the club. (hardly)
3) Read and correct the underlined words:

1- What is the location of Egypt? – More than 70,000,000 people.
2- I’d like going to the circus.
3- Did the police find any footprints on the wall.
4- Noha is used to stay up late.
5- Rawia told me she has made a mistake.
6- Bangkok is the capital of Malaysia.
7- He didn’t only came late, but he also forgot his books
8- A desert is a hot area with lots of trees and animals.

4) Write what you would say in each of the following situations:
1- You visit a sick friend. Express hope.
2- Your brother hasn’t come back home yet. Express worry.
3- There’s a mad dog outside your house. Say how afraid you are.
4- "I enjoyed the party a lot." Report what Mona said.
5- Your dad is going to have an operation. Express worry.
6- You tell a friend you think you're going to win a prize. Express hope.
7- You meet a friend you haven’t met for a long time.
8- Your boss offers you a new job with more money.

5) Read the following, then answer the questions:
My name is Farid. I was born in Cairo and I live in Aswan. I am in a prep school. I will go to secondary school when I succeed this year. I'm very much interested in my study. I am pleased because I always get high marks in English. This will help me when I join the university because many interesting subjects are taught in English. Mr. Murad is our
-30-
teacher of English. He is still young, but he is a very clever teacher. All the pupils in the class like him very much. He helps us to understand our lessons well and to speak all the time in English in the class. I hope to join the faculty of Engineering after finishing secondary school, but I don't like to have a job in a government office.
I like to be free and have work of my own like my father and my cousin Ali. When my cousin Ali finished his studies at the university ten years ago, he started a small business. He opened a small supermarket in our street. Then, after two years, he opened another larger one. Three years ago, he opened the third one. All the family are proud of Ali and his success.
A) Answer the following questions :
1-Why doesn't Farid want to have a job in a government office
2- Which faculty does Farid want to join?
3- What makes Farid like his teacher of English very much?
B) Choose the correct answer from a, b, c or d :
4- Ali is Farid's .........................
a) teacher b) brother c) father d) cousin
5- Farid lives in .............................
a) Aswan b) Cairo c) Giza d) Luxor
6- Ali opened the third supermarket .......................years ago.
a) seven b) ten c) three d) two

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Admin
Admin
Admin


عدد المساهمات : 1739
نقاط : 5073
السٌّمة : 21
تاريخ التسجيل : 06/04/2013
العمر : 59
الموقع : https://ashrafashoosh.forumegypt.net

الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2   الوحدة - مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالجمعة 17 مايو 2013, 1:12 am

روعة الله يبارك في منتدياتنا واستحلفكم بالله التسجيل بهذا المنتدي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://ashrafashoosh.forumegypt.net
 
مراجعة الوحدة 15،16 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2
» مراجعة الوحدة 11 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2
» مراجعة الوحدة 12 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2
» مراجعة الوحدة 13 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2
» مراجعة الوحدة 14 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
موقع الأستاذ اشرف عشوش خبير الرياضيات :: المنتدي العام :: المنتدي التعليمي :: منتدي المرحلة الاعدادية :: اللغة الانجليزية :: لغة انجليزية فصل دراسي ثان :: الصف الثالث-
انتقل الى: