موقع الأستاذ اشرف عشوش خبير الرياضيات
مرحبا بكم زائري موقعنا نريد ونرجو اسهاماتكم
اي طلبات او تعديلات ترونها اتصل برقم 01066906877

موقع الأستاذ اشرف عشوش خبير الرياضيات

ثلاثون عاما من العطاء (منتدي تعليمي-ثقافي -اجتماعي -اسلامي-خدمي)
 
الرئيسيةالاستاذ اشرف عشاليوميةمكتبة الصوربحـثالمجموعاتس .و .جالتسجيلدخول
بحـث
 
 

نتائج البحث
 

 


Rechercher بحث متقدم
بحـث
 
 

نتائج البحث
 

 


Rechercher بحث متقدم
سحابة الكلمات الدلالية
بيان الله النشاط للسلوك سجلات الملاحظة للمرحله حديث نعيم العمرة القبر تعلم استمارة 66 الوحدة المعلمون كشوف نعمة اغاني المهني الثانية سبيل التحركات 4 وكيل اسئلة
سحابة الكلمات الدلالية
حديث للمرحله العمرة المعلمون 4 للسلوك النشاط كشوف تعلم الملاحظة وكيل الثانية سجلات الله استمارة سبيل التحركات القبر نعمة الوحدة نعيم المهني اغاني 66 اسئلة بيان
المواضيع الأخيرة
» موقع التقديم للمدن الجامعية علي مستوي الجمهورية
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالجمعة 30 أغسطس 2019, 3:36 pm من طرف Admin

» تحويل اي ورقة وورد لصورة
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالسبت 20 أكتوبر 2018, 11:09 am من طرف Admin

» خطة مدرسة الشهيد احمد عشماوي ع بنين بمشتول شرقية
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالجمعة 19 أكتوبر 2018, 9:14 pm من طرف Admin

» خطة مدرسة كفرابراش 1 بمشتول السوق شرقية
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالجمعة 19 أكتوبر 2018, 9:10 pm من طرف Admin

» خطة عمل مُجتمع مُمارسة "المعلمون أولاً" للسلوك المهني
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالجمعة 19 أكتوبر 2018, 8:56 pm من طرف Admin

» سجل القراءات التفكرية للمعلمون اولا
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالجمعة 19 أكتوبر 2018, 8:53 pm من طرف Admin

» برنامج شئون الطلاب الالكتروني
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالخميس 20 يوليو 2017, 2:11 pm من طرف tybaaa

» برنامج الاستاذ للصف الاول الابتدائي
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالخميس 20 يوليو 2017, 1:50 pm من طرف tybaaa

» النسخة الحديثة من برنامج محفظ القران
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالسبت 27 مايو 2017, 1:27 pm من طرف Admin

المواضيع الأخيرة
» موقع التقديم للمدن الجامعية علي مستوي الجمهورية
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالجمعة 30 أغسطس 2019, 3:36 pm من طرف Admin

» تحويل اي ورقة وورد لصورة
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالسبت 20 أكتوبر 2018, 11:09 am من طرف Admin

» خطة مدرسة الشهيد احمد عشماوي ع بنين بمشتول شرقية
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالجمعة 19 أكتوبر 2018, 9:14 pm من طرف Admin

» خطة مدرسة كفرابراش 1 بمشتول السوق شرقية
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالجمعة 19 أكتوبر 2018, 9:10 pm من طرف Admin

» خطة عمل مُجتمع مُمارسة "المعلمون أولاً" للسلوك المهني
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالجمعة 19 أكتوبر 2018, 8:56 pm من طرف Admin

» سجل القراءات التفكرية للمعلمون اولا
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالجمعة 19 أكتوبر 2018, 8:53 pm من طرف Admin

» برنامج شئون الطلاب الالكتروني
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالخميس 20 يوليو 2017, 2:11 pm من طرف tybaaa

» برنامج الاستاذ للصف الاول الابتدائي
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالخميس 20 يوليو 2017, 1:50 pm من طرف tybaaa

» النسخة الحديثة من برنامج محفظ القران
الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالسبت 27 مايو 2017, 1:27 pm من طرف Admin

سبتمبر 2019
الأحدالإثنينالثلاثاءالأربعاءالخميسالجمعةالسبت
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
اليوميةاليومية
سبتمبر 2019
الأحدالإثنينالثلاثاءالأربعاءالخميسالجمعةالسبت
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
اليوميةاليومية
التبادل الاعلاني

انشاء منتدى مجاني



التبادل الاعلاني

انشاء منتدى مجاني




شاطر
 

 مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
monamostafa
مشرف
monamostafa

عدد المساهمات : 351
نقاط : 965
السٌّمة : 4
تاريخ التسجيل : 21/04/2013

الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Empty
مُساهمةموضوع: مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2   الوحدة - مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2 Icon_minitimeالخميس 16 مايو 2013, 4:49 pm

Unit 10: A visitor to Egypt
Vocabulary

Meaning Word Meaning Word
زبون customer طلب request
ضوضاء/مزعج noise/noisy أمر instruction
مهندس engineer أرضية floor
غلطة mistake دهان paint
اتجاه direction خان الخليلى Khan El-Khalili
معدات equipment مكان تاريخى historic place
ملحوظات notes سجادة carpet
فى الوقت المناسب in time توابل spices
مثلث/مثلثى الشكل triangle/triangular هدايا تذكارية souvenirs
خاص special ازدحام/مزدحم crowd/crowded
داخل inside فنان/فنى artist/artistic
غريب strange دعوة invitation
صناعة السياحة tourist industry طبيب أسنان dentist
مثل such as ذهب gold
والدين parents موضوع/فاعل/مادة دراسية subject
معمل الحاسب الالى computer lab تاريخ history
ملك king مقهى cafe
مقبرة tomb عاصمة capital
منطقة/مساحة area التسوق shopping
Verbs

Past participle Past Meaning Present
arranged arranged يرتب – ينظم arrange
waited (for) waited (for) ينتظر wait (for)
repaired repaired يصلح repair
changed changed يغير – يتغير change
relaxed relaxed يسترخى relax
invited invited يدعو invite
painted painted يرسم بالزيت – يدهن paint
lasted lasted يستمر last
wished wished يأمل wish
e-mailed e-mailed يرسل بريد اليكترونى e-mail
crowded crowded يزدحم crowd
sounded sounded يبدو sound
lit lit يشعل light
mistaken mistook يخطأ mistake
bent bent ينحنى bend
realized realized يدرك realize



Language Notes
1- present/prize/souvenir
• هدية (تعطى على سبيل المودة) present • جائزة (تمنح بعد منافسة أو مسابقة) prize
-2-
• هدية تذكارية (تذكر الشخص بمكان زيارته) souvenir
• My father gave me a ……………………………. in my birthday.
• The tourist bought a toy camel as a …………………….. to his visit to Khan El- Khalili.
• He won a ………............... because he came first in the race.
• Dr Ahmed Zwail got the Noble ………………… .
2- listen (to)/hear
• ينصت (بقصد) listen to • يسمع (عن غير قصد) hear
• I ………………………….. to the news on TV at 10 o’clock.
• Did you …………………………what he had said?
• Raise your voice. I can’t ……………………... you.
• …………….. to your teacher carefully to understand the lesson.
3- sound
1 يبدو sound (v) 2 صوت غير أدمى sound (noun) 3 سليم – صحيح sound (adj.)
• He practises sports, so he has a sound body. ( )
• I can hear the ---------- of a cat. ( )
• It sounds difficult to answer that sum. ( )
• She sounds nice. ( )
4- floor/earth
• أرضية حجرة أو منزل floor • الكرة الأرضية the earth
• The …………………. turns round the sun.
• The …………………. is nearly round.
• Please, sweep the ……………….. .
• Don’t throw rubbish in the ………………., please.
4- historical/historic
• تاريخى (يدرس التاريخ وليس له علاقة به) historical
Historical (records – research – information – novel – film – figure – impact–moments)
• تاريخى (له علاقة بالتاريخ) historic
Historic (places – sites - victory – event – date)
Grammar
الكلام غير المباشر Reported Speech
هو الكلام الذى لا يصدر على لسان قائله وإنما يحول إلى الأخريين عن طريق شخص آخر.
الأوامر غير المباشرة 1- Reported instructions
• نستخدم الجملة الامرية المباشرة لأخبار الناس عما يجب ان يفعلونه أو لا يفعلونه.
• تبدأ الجملة الامرية المباشرة أما بفعل فى المصدر أو Don’t ويليها المصدر.
خطوات التحويل:
1- نبدأ بالفاعل قائل العبارة ونجده خارج الأقواس.
2- فعل القول يكون فى الأمر ((told/ordered/warned ونراعى تحويل said to الى هذه الأفعال.
3- نحذف الأقواس ونربط بكلمة (to) فى الجملة المثبتة و (not to) فى الجملة المنفية ب .don’t
4- فعل الجملة يكون مصدرا بعد to.
5- نراعى تغير الضمائر حسب المتكلم والمخاطب.
1- "Clean the shoes, Ahmed." Father said.
• …………………………………………………………………………………………….
2- "Don’t forget your pen again." The teacher said to me.
• …………………………………………………………………………………………….
3- The teacher said, "Don’t speak loudly, Ali."
-3-
• …………………………………………………………………………………………….
4- "Do your homework, children." Mother said.
• …………………………………………………………………………………………….
والطلب والنصيحة 2- Reported request and advice
خطوات التحويل:
1- نبدأ بالفاعل قائل العبارة ونجده خارج الأقواس.
2- فعل القول فى الطلب (asked/begged)، فى النصيحة (advised) ونراعى تحويل said to الى هذه الافعال.
3- نحذف الأقواس ونربط بكلمة (to) فى الجملة المثبتة و (not to) فى الجملة المنفية ب .don’t
4- فعل الجملة يكون مصدرا بعد to.
5- نراعى تغير الضمائر حسب المتكلم والمخاطب.
6- تحذف كلمة please إن وجدت.
1- "Lend me your CD, please Hany." said Nabil.
• …………………………………………………………………………………………….
2- "Wait, Salma." said Ahmed.
• …………………………………………………………………………………………….
3- "Clean the floor when you finish, Soha." asked mother.
• …………………………………………………………………………………………….
3- "Don’t watch too much TV." He said to me.
• …………………………………………………………………………………………….
4- "You shouldn’t make noise in the library." The teacher said to us.
• …………………………………………………………………………………………….
5- Father said to us "You should study hard for the exam."
• …………………………………………………………………………………………….
الجملة الاستفهامية 3- Reported questions
خطوات التحويل:
1- نبدأ بالفاعل قائل العبارة ونجده خارج الأقواس.
2- فعل القول ونراعى أن (wanted to know/inquired/wondered) تستخدم عند عدم وجود مفعول بالجملة، أما إذا كان هناك مفعول نستخدم asked وبذلك تتحول say to إلى asked.
3- نحذف الأقواس ونربط بكلمة (if/whether) إذا بدأ السؤال بفعل مساعد، أما إذا بدأ بأداة استفهام نستخدم نفس
أداة الاستفهام كأداة ربط.
4- تحول أفعال الجملة إلى الماضى.
5- نراعى تغير الضمائر حسب المتكلم والمخاطب.
6- يتحول السؤال إلى جملة خبرية فنراعى:
أ: أن نبدأ بالفاعل قبل الفعل. ب: حذف أداة الاستفهام واستخدام نقطة.
1- " Are you staying long, Nabil?" asked Salwa.
• …………………………………………………………………………………………….
2- "Did you do your homework, children? asked mother.
• …………………………………………………………………………………………….
3- The man said to me, "Have you ever been to Cairo?"
• …………………………………………………………………………………………….
4- "Do you like orange juice, Mona?" said Noha.
• …………………………………………………………………………………………….
5- "When do you go to the library?" the teacher asked Ali.
• …………………………………………………………………………………………….
6- "Where did you travel?" he asked her.
• …………………………………………………………………………………………….
-4-
7- "How long have you been to USA?" he asked me.
• …………………………………………………………………………………………….
8- "What are you doing, Samira?" she said.
• …………………………………………………………………………………………….
9- "How often do you go to the cinema, Salim?" said Tamer.
• …………………………………………………………………………………………….
10- "Why will you move to Qena?" Kamal said to me.
• …………………………………………………………………………………………….
Language Functions
الدعوة Invitation
A: Formal invitation:
1- I’d like to invite you to ………...
2- Would you like to ………...........?
B: Informal invitation:
1- What about + v-ing …..?
2- How about + v-ing …....?
3- Do you want to + infinitive …….?
قبول الدعوة Accepting
1- I’d be pleased to come.
2- I’d love to.
3- Love to.
رفض الدعوة Refusing
1- I’d love to, but ……….
2- I wish I could, but I have to …..
3- I'm afraid I can’t. I have to ……
4- Thanks for asking me, but ……..
نقدم مع الرفض عذر مناسب للاعتذار

Exercises
1) Choose the correct answer from a, b, c, or d:
1- Tourists come to Egypt to visit (geographic- historic – historical – new) buildings.
2- The meat I ate smelt of (gold – invitation – souvenir – spice).
3- The game (last – to last – the last – lasted) 80 minutes.
4- The mother’ only (wish – wishful – wished – wishing) is to see her absent son before she dies.
5- I asked him (he was – was he – if he was – that he was) sure, and he said he was.
6- Her father told her (don’t invite – didn’t invite – not to invite – never invite) so many friends and she apologized.
7- They studied art to become (artful – artless – artistic – artist).
8- The accident happened in a very (crowded – heavy – light – rushed) street.
9- Samy asked Amir (who – that – to – if) he was ready for the trip.
10- Maher asked where Tamer (spend – spending – spent – has spent) the summer holiday.
11- I am going to reply (on – to – with – for) his invitation by e-mail.
12- It’s been great (meet – met – meets – meeting) such a famous man.
13- Wait (to – in – for – with) me, please. I won’t be long.
14- The teacher was angry with the boys who (did – made – kept – had) noise in class.
-5-
15- Mona asked her sister (that – if – who – to) sweep the floor.

2) Re-write the following sentences using the words(s) in brackets to give the same meaning:
1- Their mother said to them, "Where have you been that long?" (where they)
2- I said to my brother, "Don’t forget that they are right to worry".
3- "Give your left – overs to the poor." said the man to his rich neighbour." (advised)
4- We are very happy about travelling to Syria after the exams. (look forward)
5- I am going to answer his letter now. (reply)
6- He asked me if I was ready for the trip. (Are)
7- A few tourists visit the pyramids of Dahshur. (many)
8- Remember to do the shopping. (Don’t)

3) Read and correct the underlined words:
1- The headmaster said the students to come on time.
2- I asked Mona how old was she.
3- The opposite of cold is cool.
4- A baker is someone who buys goods from a shop or company.
5- Ramy asked Salma that she was free on Saturday.
6- It’s been great take part in the new project.
7- My teacher asked me to be lazy.
4) Write what you would say in each of the following situations:

1- You politely refuse a friend’s invitation to the cinema, giving a reason.
2- Mum said to Mona, "Don’t be late again." You report that to your brother Ali.
3- You invite your nephew to your birthday party next Friday.
4- You accept your aunt’s invitation to the circus.
5- Father asked Heba, "why didn’t you do your homework?" report that to your brother.

5) Write a letter to your British friend Peter, who is living with his family in Cairo, inviting him to your birthday party:
Guiding points:
• Tell him where and when the party will be.
• Tell him who will attend.
• Give him an idea about what you are going to do during the party.
• Tell him to write back.
(Your name is Fahmy, and your address is: 666 Sabry Street, Heliopolis, Cairo)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
مراجعة الوحدة 10 لغة انجليزية 3 اعدادي ف2
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
موقع الأستاذ اشرف عشوش خبير الرياضيات :: المنتدي العام :: المنتدي التعليمي :: منتدي المرحلة الاعدادية :: اللغة الانجليزية :: لغة انجليزية فصل دراسي ثان :: الصف الثالث-
انتقل الى: